Press "Enter" to skip to content

Ile powinnaś ważyć? Jak obliczyć idealną wagę w domu i w internecie?

Otyłość stała się jedną z najczęstszych chorób cywilizacyjnych. Wynika ona najczęściej z nieprawidłowego sposobu odżywiania oraz braku jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Dietetycy alarmują: otyłość nie dotyczy już tylko dorosłych, mają z nią problem nawet dzieci.

Jak walczyć z otyłością?

Otyłość jest to przewlekły stan chorobowy związany z nadmierną ilością tkanki tłuszczowej. Otyłość klasyfikowana jest w dwóch grupach. Pierwsza dotyczy zwiększonej ilości tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha, natomiast druga cechuje się nagromadzeniem w okolicy pośladkowo – udowej. Dlatego, jeżeli prowadzimy siedzący tryb życia, dodatkowo nie odżywiamy się zdrowo, należy zastanowić się jaka jest idealna waga dla człowieka i jak ją obliczyć. Tutaj sprawa jest prosta, ponieważ prawidłową masę ciała określa współczynnik BMI. Wylicza się go dzieląc masę ciała przez wzrost podzielony do kwadratu. Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że współczynnik BMI powinien mieścić się w granicach 18,5-24,9. Jeżeli wartość jest powyżej tej normy należy zastanowić się, co jeść żeby kontrolować swoją wagę. Z pomocą może przyjść nam internet, który jest skarbnicą podstawowych informacji dotyczących prawidłowego sposobu dożywiania się. Wiele informacji można uzyskać na stronie https://dietadlaserca.pl/idealna-waga/, gdzie znajdziemy kalkulator BMI, dowiemy się jaka jest idealna waga oraz od czego zacząć pracę nad naszym ciałem.

O prawidłową masę ciała należy dbać, ponieważ nadwaga, czy otyłość są czynnikiem, który ma istotny wpływ na rozwój innych chorób jak na przykład cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, niewydolność krążenia, jak również udar mózgu, nowotwory i wiele innych. Nagromadzenie zbyt dużej ilości tkanki tłuszczowej jest przede wszystkim wynikiem złych nawyków żywieniowych. Spożywanie pokarmów wysoko przetworzonych, napojów gazowanych, dań typu fast food ma bardzo istotny wpływ na zwiększenie masy ciała. Wyżej wymienione produkty cechują się bardzo wysoką ilością kalorii, w związku z tym nie trudno jest o dodatni bilans kaloryczny, który nie może zostać wyrównany przy siedzącym trybie życia. Warto w tym przypadku zapoznać się z tabelą kalorii i wartości odżywczych (czytaj tutaj) aby świadomie wybierać produkty żywnościowe.

Otyłość może mieć również podłoże genetyczne, endokrynologiczne, czy psychologiczne. Jednak badania wskazują, że zdrowa dieta prowadzi do znacznej poprawy stanu zdrowia osób otyłych.

Starając się stosować do reguł zdrowego odżywiania należy bezwzględnie pamiętać o dużej ilości warzyw i owoców w diecie. To one dostarczają nam mnóstwo składników odżywczych i witamin przy jednoczesnej niskiej zawartości kalorycznej. Kolejną ważną zmianą powinno być spożywanie pełnoziarnistego pieczywa, makaronów oraz kasz. Jest to doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który zapewnia uczucie sytości przez długi czas. Ponadto należy zadbać o zdrowe źródło tłuszczu, przykładem może być oliwa z oliwek czy ryby. Warto również wyeliminować z diety cukier, a więc wszelkie słodkie przekąski czy gazowane napoje powinny pójść w zapomnienie.

Wprowadzenie tych zmian może być na początku trudne, jednak jeśli na szali jest nasze zdrowie to warto się postarać.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *