Press "Enter" to skip to content

Dieta przeciw cellulitowi

Aby wygrać z cellulitem, koniecznie trzeba zmienić swoje nawyki, na początku te żywieniowe. Jednym z głównych powodów powstawania pomarańczowej skórki jest okładanie się w komórkach tłuszczu, toksyn i ubocznych produktów przemiany materii. To one nagromadzone uwidaczniają się na skórze grudkami, nierównościami, guzami czy fałdami. Poznaj zasady diety przeciw cellulitowi.

Dieta antycellulitowa to ta zdrowa i lekka. Nie tylko pozwala się ona pozbyć niechcianej pomarańczowej skórki, ale i zachować zdrowie. Należy pamiętać, że dieta przeciw cellulitowi powinna być stosowana zawsze, nie tylko w okresie intensywnej walki z nim. Porzucenie zdrowych nawyków żywieniowych sprawia, że pomarańczowa skórka powróci.  Chcąc przejść na dietę antycellulitową, należy przeanalizować trzy aspekty: ile się je, jak się je oraz co się je.

Dieta przeciw cellulitowi – jak się je?

Dieta na cellulit powinna się opierać przede wszystkim na składnikach przyspieszających przemianę materii, wspomagających spalanie tkanki tłuszczowej, oczyszczających organizm oraz wzmacniających włókna kolagenowe. U większości osób konieczne jest obniżenie kaloryczności posiłków. Należy przy tym pamiętać, że dziennie zapotrzebowanie na kalorie u kobiety to 1600, a w przypadku aktywnego uprawiania sportu 2600. Ważne, aby nie postrzegać diety przeciw cellulitowi jako głodówki. Specjaliści ostrzegają, że zbyt uboga, monoskładnikowa, monosmakowa i restrykcyjna będzie sprzyjać rozwojowi cellulitu.

Dieta przeciw cellulitowi – ile się je?

Będąc na diecie antycellulitowej, należy koniecznie zadbać o regularność spożywania posiłków. Jedzenie byle gdzie, byle jak, w pośpiechu i dodatkowo zimnych posiłków powoduje, że pomarańczowa skórka nie zniknie. Specjaliści zalecają ustalenie pór 5 posiłków dziennie, z czego 3 powinny być ciepłe. Planując dietę, pod uwagę należy wziąć, że informacja o zaspokojeniu głodu do mózgu dociera dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia jedzenia. Stąd też jeść nie powinno się szybko i napychać na zaś. W diecie antycellulitowej nie można pomijać ciepłych posiłków. Wysoka temperatura pokarmy pobudza bowiem krążenie krwi i limfy, przyspiesza usuwanie toksyn z przestrzeni międzykomórkowej i pomaga we właściwym odżywianiu tkanek.

Dieta przeciw cellulitowi – co jemy?

Chcąc pozbyć się pomarańczowej skórki najlepiej sięgać po produkty antycellulitowe. Codzienny jadłospis powinien obfitować w dobre tłuszcze, kwasy omega, witaminy, antyoksydanty oraz aminokwasy. Składniki te pomogą walczyć z cellulitem. I tak np. dobre tłuszcze zawierające kwasy omega poprawiają metabolizm, przyspieszają spalanie tłuszczu oraz redukują ryzyko odkładania się tkanki tłuszczowej. Zdrowe tłuszcze znaleźć można m.in. w rybach, orzechach, olejach roślinnych. Na diecie antycellulitowej należy unikać natomiast tłuszczów nasyconych oraz tych wykorzystywanych do smażenia. Takie obecne są m.in. w fast foodach, chipsach tłustych wędlinach, a nawet parówkach.

Kolejnymi obowiązkowymi produktami w diecie przeciw cellulitowi są produkty białkowe. Białko nie powinno jednak koniecznie pochodzić z mięsa, lepsze jest do z produktów nabiałowych. Składnik ten dostarcza do organizmu kompletu aminokwasów i składników mineralnych, które ułatwiają procesy metaboliczne. Ponadto białko pozwala na zamianę tłuszczu w mięśnie w czasie aktywności fizycznej.

Dieta antycellulitowa to również ta zawierające duże ilości błonnika. Pomaga on w trwaniu, ogranicza wchłanianie się tłuszczów, zapobiega magazynowaniu toksyn i produktów przemiany materii. Błonnik pokarmowy występuje w pieczywie pełnoziarnistym, grubych kaszach czy musli. Warto również wspomnieć, że dla uregulowania przemiany materii warto sięgać po produkty bogate w witaminy z grypy B.

Dieta przeciw cellulitowi – owoce i warzywa

Podstawą każdej diety antycellulitowej są owoce i warzywa. Na talerzu powinny znaleźć się przede wszystkim grejpfruty i wiśnie – jako główne źródło antyoksydantów i witamy C, która wspomaga proces oczyszczania organizmu i odbudowę włókien kolagenowych. Dobrze jest także sięgać po jagody, czarne borówki raz porzeczki, które dzięki flawonoidom poprawiają stan naczyń krwionośnych i krążenie.

Warzywa, które dobrze działają na cellulit to seler, pietruszka, cebula i czosnek. Ich podstawową właściwością jest oczyszczenie organizmu z toksyn. Warto również sięgać po warzywa z dużą ilością potasu, który reguluje metabolizm i krążenie krwi, a także działa przeciwobrzękowo. Bogatym źródłem potasu się ziemniaki oraz banany. W diecie przeciw cellulitowi nie można również zapomnieć o jodzie, który wpływa pozytywnie na krążenie. Znajduje się on w rybach morskich, owocach morza oraz gruszkach.

Dieta przeciw cellulitowi – co pić?

Przechodząc na dietę przeciwko cellulitowi, pod lupę należy wziąć też to co pijemy. Pierwsza zasada mówi o odpowiednim nawadnianiu organizmu. Trzeba mu dostarczać co najmniej 2 litry płynów dziennie. Podstawą jest woda mineralna i niegazowana. Warto także sięgać po czerwoną i zieloną herbatę, warzywne soki i napary ziołowe o działaniu moczopędnym. W celu pozbycia się pomarańczowej skórki należy natomiast ograniczyć picie kawy, czarnej herbaty, słodzonych soków i napojów gazowanych. Można zastąpić je yerba mate lub guaraną, które dodadzą energii, a  dodatkowo działają odchudzająco.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *