Press "Enter" to skip to content

Cukier podczas diety – czy rezygnować?

Obecnie coraz więcej problemów zdrowotnych związanych jest z nadmiernym spożyciem cukru, jednak często zwraca się również uwagę na to, czy cukier rzeczywiście jest tak bardzo szkodliwy. Catering dietetyczny Warszawa to możliwość dostosowania zbilansowanych posiłków do indywidualnych preferencji, ale jednocześnie ustanowienie zdrowych nawyków. Diety tego rodzaju najczęściej są zatem wolne od cukru, ponieważ nie chcą promować pustych kalorii, które mogą prowadzić do przyrostu masy ciała i bezpośredniej odpowiedzialności ja schorzenia takie jak cukrzyca, choroby serca czy nawet depresja.

Dlaczego jesteśmy uzależnieni do cukru?

Kiedyś uważane za mit, dzisiaj coraz częściej uważa się, że większość osób jest uzależniona od przyjmowania cukru. Uważa się, że dzienna dawka słodyczy nie powinna przekraczać 5-10 łyżek cukru. W przypadku dzieci normy tego rodzaju nie tyle, że nie są zachowane, ile znacznie wygórowane. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę, że cukier uważany jest za substancję silnie uzależniającą. Naukowcy odkryli, że cukier aktywuje receptory opiatowe i prowadzi do kompulsywnego zachowania, pomimo negatywnych konsekwencji, do których zalicza się przykładowo nagły przyrost masy ciała. Może powodować jeszcze bóle głowy, zaburzenia równowagi hormonalnej oraz wzrost poziomu cukru we krwi. Pomimo tego, co powszechnie sądzi się o cukrze, może on również powodować senność oraz zaburzone tętno, a niekiedy nawet bóle brzucha. Warto również zwrócić uwagę na kłopoty z oddychaniem czy bóle zębów. W Warszawie catering dietetyczny stawia na budowanie zdrowych nawyków, dlatego występuje w wersji bez cukru. Jest ona zalecana i rekomendowana przez dietetyków, którzy biorą pod uwagę indywidualne preferencje klientów.

Czy istnieje alternatywa dla spożycia cukru?

Najnowsze odkrycia spowodowały wzrost zainteresowania alternatywnymi środkami, które mogłyby zastąpić cukier codziennej diecie. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele słodzików, które mogą być lepszymi opcjami. Zalicza się do nich między innymi syrop słodowy z ryżu lub cukier kokosowy. Ich przewaga nad cukrem polega na tym, że mają niższy indeks glikemiczny oraz mniej kolory.  W przypadku konieczności zastosowania substancji słodzących w cateringu dietetycznym na terenie Warszawy stosuje się alternatywne rozwiązania. Niezależnie od wybranego słodzika większość ekspertów Zgadza się, że ilość cukru i słodyczy powinna być ograniczona do niezbędnego minimum. Dlatego dieta pudełkowa pozwala na cieszenie się słodkim smakiem, jednak uzyskuje go w inny sposób niż dodanie białego cukru do potraw.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *