Cellulit wodny to przykra dolegliwość, z którą zmagają się nawet kobiety o nienagannych sylwetkach. Dlatego często jego obecność stanowi dla nas duże zaskoczenie. W dzisiejszym wpisie postaramy się wam wyjaśnić czym jest cellulit wodny, jak i dlaczego powstaje, oraz jak skutecznie można z nim walczyć.

Wodny typ cellulitu to w dużym skrócie nadmierne odkładanie się wody w naszym organizmie, którego konsekwencją są zaburzone procesy powiązane z mikrokrążeniem. W wyniku tych zaburzeń w zewnętrznej warstwie skóry gromadzą się gródki o nieestetycznym wyglądzie. Skóra traci swoją jędrność i gładkość. Cellulit wodny najczęściej możemy zauważyć na pośladkach i udach. U kobiet z nadwagą cellulit wodny gromadzi się także na brzuchu, ramionach i łydkach.

 

Przyczyny powstawania cellulitu wodnego

Do głównych przyczyn powstawania tego rodzaju cellulitu można zaliczyć zaburzenia gospodarki hormonalnej organizmu. Dlatego też, cellulit wodny często pojawia się na skórze kobiet zażywających tabletki antykoncepcyjne. Narażone są również osoby stosujące wszelkiego rodzaju terapie hormonalne, z których niestety w wielu przypadkach nie można zrezygnować.

Za nadmiernym gromadzeniem się wody w organizmie może stać również zła dieta – bogata w sól. Cellulit wodny może być także skutkiem ubocznym problemów z krążeniem.

 

Sposoby na cellulit wodny

Przede wszystkim należy zacząć od zmiany diety. Zanim coś kupisz zajrzyj na tył opakowania i sprawdź skład produktu – ogranicz ilość soli! Powinnaś również pić dużo wody, ale takiej z niską zawartością sodu. Do swojej codziennej diety wprowadź produkty bogate w antyutleniacze i różnego rodzaju witaminy. Jedz więcej jagód i czarnej porzeczki. Świetne będą także cytrusy takie jak pomarańcza, grejpfruty i cytryny.

Powinnaś również zadbać o swoje krążenie. Dobrze na nie wpływa świeży czosnek i cebula. Postaraj się wyeliminować odzież, która może mocno uciskać twoje ciało: obcisłe spodnie, czy też podkolanówki z mocnymi gumkami. Jeśli pracujesz w pozycji siedzącej np. przy komputerze to koniecznie rób przysługujące ci przerwy w pracy. Wstań z krzesła, przejdź się i wykonaj kilka prostych ćwiczeń, które rozluźnią i rozciągną poszczególne partie twojego ciała: kończyny dolne, górne, a szczególnie kark i plecy.

Miejsca na twojej skórze objęte cellulitem pielęgnuj odpowiednio przy pomocy balsamów i olejków. Skuteczne mogą okazać się tzw. kosmetyki drenujące, których zadaniem jest odprowadzenie nadmiaru wody z organizmu. Kosmetyki nakładaj powoli – dokładnie masując przy tym swoje ciało, a pod prysznicem stosuj naprzemienne natryski – raz ciepłą, a raz zimną wodą.

W walce z cellulitem wodnym mogą pomóc ci także regularne ćwiczenia. Jeśli jeszcze ich nie stosujesz to na pewno powinnaś zacząć. Zapisz się do klubu fitness, na lekcje tańca, lub po prostu kilka razy w tygodniu wyjdź na długi spacer.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *